Ászanaoktató vagy jógaoktató?


Az elmúlt 5 évben amióta tanítok sokszor felmerült a kérdés: ha komolyabban érdekel a jóga, akkor merre induljak, hol tanulhatok róla többet? Általában vissza szoktam kérdezni: mennyire érdekel komolyan? Egész egyszerűen szeretsz mozogni, jobban érzed magad tőle és neked ez egy kedvtelés, vagy érzel magadban egy nagyon erős, tűpontos, mélyről jövő késztetést és hívást, hogy erre akár rászánd a további életed és át is add másoknak mind azt amit tanultál...?
Mert ettől a választól függ az irány. Vagyis az, hogy ászanaoktató leszel vagy pedig jógaoktató. A kettő nem ugyanaz. Egyiksem sem jó vagy rossz. Csak más. Az egyik testi, materiális aspektus. A másik lelki, spirituális.
Ha neked ez egy hobbi, akkor menj el egy 200 órás képzésre, sokat fog adni, sokat tanulhatsz, egészen biztosan szeretni fogod.
Nemrég egy kedves vendégünk újságolta, hogy beiratkozott egy "kétszázórásoktatóira" és a kollégái csak annyit mondtak neki: lassan az összes bankszektorban dolgozó kiábrándul vezetőből műkörömépítő vagy jógaoktató lesz. Hát. Nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek. Egyfelől nagy lépés, hogy kezdenek kinyílni a szemek-szívek és egyre többek jönnek rá arra, hogy nem biztos, hogy 3. slusszkulcs és az 50. pár cipő vagy telefon fog boldogabbá tenni, hanem az, ha adsz, átadsz, és létrehozol egy biztonságos, érdekektől mentes közösséget magad körül. Másfelől...nem, nem leszel néhány hét, hónap alatt jógaoktató...
Ha viszont többet jelent neked a jóga, akkor én mindig mindenkinek a Bhaktivedanta Hittudományi Főiskolát ajánlom. Nagyon-nagyon szerettem azt a 3 évet, amit ott töltöttem és örökké hálás szívvel fogok gondolni tanáraimra, akik megvilágítottak a legsötétebb utakat is, amik előtt álltam.

Hare Krisna! 💛

Megjegyzések