Anyukám kertjének paradicsoma, bazsalikoma


Nooos, pontos mértékegységekkel most sem tudok szolgálni, inkább a módszert írom le, ahogy én készítem a paradicsomszószt.

Ami biztos:

- paradicsom,
- bazsalikom,
- só,
- hidegen sajtolt napraforgóolaj (nem szeretem az olívát),
- és egy kis fénygyökérpor (erről bővebben itt: http://www.bionaturel.hu/naturrein-fenygyoker-por-50g/)

Először is megmosom a paradicsomot, és kivágom a zöld részét, aztán leforrázom. Hagyom állni a vízben 10-15 percet, ez kb. annyi idő, míg kihűl a víz, és innentől kezdve már könnyedén hámozható, akár kézzel is.
Ezután mehet egy nagy fazékba, ott krumplitörővel még kicsit pépesítem, hogy hamarabb elkészüljön, de alapvetően főzés közben úgy is szétesik. Hagyom egy picit forrni, aztán jöhet bele a só, bazsalikom, és a fénygyökérpor. Aztán már is lehet tölteni az előtte kiforrázott üvegekbe.
(Ha valaki hiányolná belőle a fokhagymát, akkor az én esetemben ez azért van, mert szattvikus, Krisna-tudatú étkezést folytatok, így a hagymaféléket kerülöm. Illetve a bőrömön is egyből megérzem az illatát, tehát nem igazán szeretem használni. Max. egészben megsütve, úgy kevésbé szagos. De ha valakit ez teljesen hidegen hagy, akkor természetesen mehet bele a zúzott fokhagyma.)
Aztán töltés után még öntök a tetejére egy kis olajat, ami aztán elzárja a levegőtől a szószt. Azonban FONTOS: én ennek ellenére is hűtőben tárolom. Máshogy még nem próbáltam. Fogalmam sincs, hogy meddig bírná e nélkül, de ha már ennyit dolgoztam vele, akkor inkább nem kockáztatok. :)


Megjegyzések