Sós, curry-s köleskeksz


Alapvető problémám, hogy gluténmentesen kenyérféleségek nélkül maradtam, ami bizony nagyon hiányzik. És ugyan vannak alternatív lehetőségek, nekem szinte egyik sem tetszik. Itthon még mindig túlságosan mesterséges módon próbálkoznak a mentes kenyerek előállításával, nem ritka, hogy egy ilyen kenyérben akár 10-15 összetevő is van, annak érdekében, hogy az állagát javítsák, és minél hasonlóbbá tegyék az igazi kenyérhez. Ennek viszont az az óriási hátránya, hogy nagyon sok olyan szintetikus anyag kerül bele, ami egyrészt felesleges, sőt káros a szervezet számára, másrészt kevés hely marad a tápláló, úgy nevezett pszeudocereáliáknak, vagyis álgabonáknak. Ezek a köles, quinoa, barnarizs, hajdina, stb. Rossz hír: a bolti kenyerek nagyrészéből ez kimarad, és a keményítőkön kívül mást nem igazán használnak. Arról nem is beszélve, hogy mi történik akkor, ha valaki mindenmentes, azaz sem állati fehérjét, sem cukrot, sem élesztőt nem szeretene az ételeiben látni. Hát akkor van az, hogy sütnie kell.

• 250 g kölesliszt
• 1 ek. quinoa-kovászpor
• curry
• himalája só
• 50-100 g magmix
• víz

Az összetevőket összegyúrod, hogy lágy, de formálható masszát kapj. Kicsit állni hagyod. Aztán megformázod őket, megkened egy kis olajjal a tetejét (én hidegen sajtolt napraforgóolajat használok), és megsütöd. Ne lepődj meg: viszonylag kemény lesz, de szerintem ez egy pont tök jó ropis állag. Én imádom. :)

Megjegyzések